De Vereniging

Politeia is de studievereniging voor staats- en bestuursrecht en rechtstheorie, verbonden aan de afdeling Staats- en bestuursrecht van het departement Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Utrecht. Politeia richt zich op het organiseren van activiteiten, zowel sociaal als inhoudelijk. Afgelopen jaren zijn vele symposia, lezingen, studiereizen, borrels, en kantoorbezoeken georganiseerd. Tijdens onze borrels en onze ‘Bowliteia’ of ‘Pooliteia’-avonden is er genoeg tijd voor ontspanning en plezier. Politeia staat ook in nauw contact met de docenten van de Universiteit Utrecht, waarmee we ook voor goede netwerkmogelijkheden zorgen. Het is kortom de meest laagdrempelige en gezellige manier om kennis te maken met dit rechtsgebied!

Naast het bestuur, zijn er binnen Politeia meerdere commissies actief die zich bezighouden met het verzorgen van de inhoudelijke en sociale activiteiten, de promotie, en de studiereis. Zij werken samen met de bestuursleden onder het motto ‘u vraagt, wij draaien’ waarmee er altijd evenementen op de planning staan die voor iedereen relevant en leuk zijn. Samen proberen wij de doelstelling van Politeia te realiseren; namelijk het vormen van een essentiële schakel tussen de docenten, studenten met een interesse in het staats-en bestuursrecht en de rechtspraktijk.