Weergaven navigatie

Vandaag

Collegetour met minister C. van der Wal – 5 november

Hogeschool Utrecht Heidelberglaan 15, Utrecht, Utrecht

Als minister voor Natuur en Stikstof gaat ze over hét hoofdpijndossier van dit moment: Christianne van der Wal krijgt de speciaal gecreëerde post voor de kiezen, om het door de coalitiepartijen afgesproken doel van 50% stikstofreductie in 2030 te realiseren. Van der Wal heeft jarenlange ervaring met het politieke spel. Ze begint als wethouder in Harderwijk, groeit door tot gedeputeerde in Gelderland en leidt als partijvoorzitter de VVD.

Het stikstofdossier is al sinds de vorige eeuw een pijnpunt, wat Van der Wal van dichtbij heeft ondervonden. Wanneer ze bekendmaakt waar in Nederland de stikstofuitstoot flink omlaag moet, rijden boze boeren nog diezelfde avond met landbouwmachines naar haar privéwoning. Voor het gezin is het een nacht van onrust en angst. Massale boerenprotesten volgen. Het land hangt vol met omgekeerde vlaggen, en geblokkeerde snelwegen en confrontaties tussen de politie en boeren zijn aan de orde van de dag. Het leidt ertoe dat CDA-leider en coalitiepartner Wopke Hoekstra het behalen van 50% stikstofreductie in 2030 ‘niet heilig’ verklaart.

Op 5 november spreken we in College Tour met Christianne van der Wal over de bijna onmogelijke klus die zij te klaren heeft.

En Politeia is going to be there, bij de opnames van College Tour. Na deze leerzame bijeenkomst bieden wij de mogelijkheid om een drankje te doen met je medestudenten.

Politeia Pubquiz 17 november 2022

Save the date!

Ben jij goed op de hoogte van de actualiteit en kun jij misschien wel je medestudenten verslaan met je kennis over staatsrecht en bestuursrecht!? Join ons op 17 november bij dé Politeia Pubquiz! Naast een gezellige avond met lekkere hapjes en drankjes, maak je ook nog kans op een prijs! Zien we jullie dan!?

De locatie wordt nader bepaald. Houd onze mails en instagrampagina in de gaten voor de meest recente updates!

Bezoek Raad van State – 18 november

Op 18 november gaan we op bezoek bij de Raad van State! We krijgen tijdens deze dag verschillende aspecten van de Raad van State te zien en kunnen met verschillende juristen van de Raad van State spreken. Als je wilt weten hoe het er echt aan toegaat bij misschien wel …

Read Article Read More

HALV + borrel

Café Carel Janskerkhof 6, Utrecht, Utrecht

De ALV halverwege het jaar! Hierbij mogen leden stemmen over grote uitgaven voor de studiereis en kunnen we genieten van een heuze sinterkerst borrel!