Statigblog

In dit Statigblog staan twee annotaties die zijn geschreven ter afsluiting van de capita selecta ‘Openbaarheid van bestuur’. Dit keuzevak werd gegeven door Ton Duijkersloot. Het vak bestond uit een analyse van de manier waarop transparantie binnen de overheid kan worden gewaarborgd en welke omstandigheden juist een beperking rechtvaardigen. Ook werd bekeken
Dit Statigblog wordt verzorgd door Sebastiaan Knoop, masterstudent Staats- en Bestuursrecht (Universiteit Utrecht) en redactielid van de Statig. Hij schrijft voor de Statig een artikel over de rol van de burgemeester tijdens de Coronacrisis en hoe aan de eisen van de democratische rechtsstaat kan worden voldaan in de bestrijding van
Dit Statigblog wordt verzorgd door Hannes brown, tweedejaars rechtenstudent aan de Universiteit Utrecht en redactielid van de Statig. Hij schrijft voor de Statig een artikel over dikastocratie en de verhouding tussen dikastocratie en de rechtsstaat. Met hartelijke groet, Lotje Cuperus h.t. Fiscus Bestuur XXXIV Door: Hannes Brown Inleiding Op 13
In deze Statigblog zal teruggekeken worden op een van de hoogtepunten van dit collegejaar, namelijk de studiereis 2020 naar Istanbul, Turkije. Een verslag van de studiereis kon natuurlijk niet uitblijven. Hieronder zul je de dagelijkse activiteiten lezen van de medereizigers in de week van 2 februari 2020 tot 9 februari
Dit Statigblog wordt verzorgd door Sebastiaan Knoop, masterstudent Staats- en Bestuursrecht en redactielid van de Statig. Hij schrijft voor de Statig een artikel hoe de ACM als toezichthoudende instantie tegen de veranderingen aankijkt in de steeds veranderende wereld met een 24-uurs economie. Hij praat hierover met Joost de Zwet, werkzaam