Statigblog

Dit Statigblog wordt verzorgd door Sebastiaan Knoop, masterstudent Staats- en Bestuursrecht en redactielid van de Statig. Hij schrijft voor de Statig een artikel over de nieuwe voorzitter van de Europese Commissie, Von der Leyen. Met hartelijke groet, Lotje Cuperus h.t. FiscusBestuur XXXIV Door: Sebastiaan Knoop De vrouw uit de onverwachte
Dit Statigblog wordt verzorgd door gastredacteur Karlijn Landman, promovendus Utrecht Centre for Water, Oceans and Sustainability Law (UCWOSL). Zij schrijft voor de Statig een interessant artikel over de mogelijkheid tot het combineren van verkiezingen in Nederland. Met hartelijke groet, Lotje Cuperush.t. Fiscus Bestuur XXXIV Door: Karlijn Landman (promovenda Utrecht Centre
Dit Statigblog wordt verzorgd door gastredacteur Joyce van der Holst, advocaat-stagiaire bij Ten Holter Noordam advocaten in Rotterdam. Ze deelt haar ervaringen met het kantoor en beschrijft hoe haar werkdag eruitziet. Al met al: een zeer interessant artikel voor studenten die zich willen oriënteren op de arbeidsmarkt en een baan
Afgelopen mei hebben de Europese verkiezingen weer plaatsgevonden. Naast dat het voor Europeanen mogelijk was om een stem uit te brengen op toekomstige Europarlementariërs, had elke partij ook een zogenaamde ‘Spitzenkandidat’ aangewezen. De ‘Spitzenkandidat’ van de partij die de verkiezingen won, zou dan worden voorgedragen als voorzitter van de Europese
Voor het tweede Statigblog ben ik samen met Enzo van Exter afgereisd naar Rotterdam. Hoog in het World Trade Center werden wij ontvangen door niet één, maar twee oud-Politeialeden. Dit waren Samantha Bilgi, in 2017 afgestudeerd en inmiddels advocaat bij Van Ardenne Crince le Roy, en Robert Crince le Roy,