Statigblog

Dit Statigblog wordt verzorgd door onze redactieleden van de Statig, Hannes Brown en Sebastiaan Knoop. Voor dit Statigblog zijn zij afgereisd naar Den Haag naar de Hoge Raad van Adel om meer te weten te komen over deze Raad van de voorzitter jonkheer mr. Pieter de Savornin Lohman en van
Dit Statigblog wordt verzorgd door Hannes Brown, redactielid van de Statig. Hij schrijft voor de Statig een artikel over de rol van de Koning in de Nederlandse samenleving en de mogelijkheid dat de Koning fungeert als verbindende factor in tijden van corona en daarbuiten. Met hartelijke groet, Lotje Cuperus h.t.
In dit Statigblog staan twee annotaties die zijn geschreven ter afsluiting van de capita selecta ‘Openbaarheid van bestuur’. Dit keuzevak werd gegeven door Ton Duijkersloot. Het vak bestond uit een analyse van de manier waarop transparantie binnen de overheid kan worden gewaarborgd en welke omstandigheden juist een beperking rechtvaardigen. Ook werd bekeken
Dit Statigblog wordt verzorgd door Sebastiaan Knoop, masterstudent Staats- en Bestuursrecht (Universiteit Utrecht) en redactielid van de Statig. Hij schrijft voor de Statig een artikel over de rol van de burgemeester tijdens de Coronacrisis en hoe aan de eisen van de democratische rechtsstaat kan worden voldaan in de bestrijding van
Dit Statigblog wordt verzorgd door Hannes brown, tweedejaars rechtenstudent aan de Universiteit Utrecht en redactielid van de Statig. Hij schrijft voor de Statig een artikel over dikastocratie en de verhouding tussen dikastocratie en de rechtsstaat. Met hartelijke groet, Lotje Cuperus h.t. Fiscus Bestuur XXXIV Door: Hannes Brown Inleiding Op 13